społeczeństwo | 22.01.2017

Szokujące selfie z Muzeum Holocaustu

autor: Marek Zoellner
Szokujące selfie z Muzeum Holocaustu
Pozbierał zdjęcia ludzi, którzy robili je sobie w Muzeum Holocaustu w Berlinie. A potem nałożył obrazy z zupełnie innych, strasznych czasów. Shahak Shapira stawia ważne pytania i szokuje. Czy ma prawo do takiej prowokacji?
Yolocaust to projekt izraelskiego satyryka, który połączył autoportrety zrobione w Muzeum Holocaustu w Berlinie z obrazami z obozów zagłady. Kontrowersyjny pomysł wywołał gorącą dyskusję, sam autor również stara się odpowiedzieć na różne pytania.

Jak podkreśla, pomnik Pomordowanych Żydów Europy w Berlinie odwiedza codziennie ok. 10 tys. ludzi. Wielu z nich skacze po betonowych płytach, które upamiętniają ofiary Holocaustu. Robią sobie zdjęcia, tzw. selfie. Później publikują je na portalach społecznościowych. I właśnie z takich portali wyciągnął je Shahak Shapira, a potem zanimował tak, że po najechaniu myszką na współczesne selfie zaczyna zmieniać się tło. Widzimy więc np. dzisiejszego roześmianego nastolatka a tuż za nim szokujące obrazy z obozów śmierci.

YOLOCAUST: skrót, który powstał na podstawie pierwszych liter zwrotu "You only live once" - żyjesz tylko raz. Służy za wymówkę, kiedy zrobi się coś głupiego ( urbandictionary.com)

Zdjęcia można zobaczyć na stronie internetowej yolocaust.de

Tutaj przeczytamy również, że jeśli ktoś poczuje się zawstydzony swoim selfie i będzie chciał je usunąć z projektu, może napisać do autora na adres: undouche.me@yolocaust.de
 


o autorze

Marek Zoellner

Marek Zoellner

filolog, specjalista od nowych technologii, wieloletni dziennikarz dolnośląskiej prasy codziennej i wydawca portali internetowych

Inne artykuły

społeczeństwo

Der Valentinstag [ŻYCZENIA]

społeczeństwo

Rekordowa liczba mieszkańców Niemiec

społeczeństwo

4200 Euro na drogę!

społeczeństwo

Marsz Berlin-Aleppo

społeczeństwo

Oktoberfest w... Brazylii

społeczeństwo

Buzi?

społeczeństwo

"Bo tutaj nie ma wojny"

społeczeństwo

Generacja Y

społeczeństwo

Odsłoń twarz

społeczeństwo

Lewy tor